Kia introduceert ‘Plan S’ 14 januari 2020

Kia Motors Corporation heeft vandaag de details van ‘Plan S’ aangekondigd, de strategie voor de middellange tot lange termijn die is gericht op het geleidelijk vestigen van een leidende positie op het gebied van mobiliteitsdiensten, elektrificatie, connectiviteit en autonomie.

 

  • 11 elektrische Kia-modellen en wereldwijd 6.6% EV marktaandeel tegen 2025
  • Kia lanceert een nieuw, volledig EV model in 2021
  • 25% van Kia verkopen moet tegen 2025 een milieuvriendelijke auto zijn
  • Tegen 2026 ligt de verkoopdoelstelling op 500,000 elektrische auto’s en 1 miljoen milieuvriendelijke auto’s
  • Nieuwe mobiliteitsproducten en -diensten met focus op klant
  • Kia treedt toe tot de PBV-markt voor zakelijke klanten
  • Geplande investeringen van 29 triljoen won ($25 miljard) tot 2025
  • Doelstelling: 6% operationele marge en 10.6% ROE in 2025
  • CEO Han-woo Park: “Kia Motors transformeert zich in een progressief en innovatief merk en versnelt de transitie naar toekomstige businessmodellen”

De Plan S-strategie schetst Kia’s preventieve en ondernemende transitie van een businessmodel met focus op voertuigen met verbrandingsmotor naar een systeem gericht op elektrische voertuigen en mobiliteitsoplossingen op maat. De voortdurende merkinnovatie en verbetering van de winstgevendheid van het bedrijf ondersteunen de tweesporige Plan S-strategie die gericht is op de verschuiving naar elektrische en autonome voertuigen en mobiliteitsdiensten. Het nieuwe plan werd vandaag (14 januari 2020) samen met de financiële strategie, tijdens de CEO Investor Day in Seoul gepresenteerd aan aandeelhouders, analisten en kredietbeoordelaars.

Tegen het einde van 2025 wil Kia een volledig assortiment van 11 elektrische auto’s hebben geïntroduceerd. Met deze nieuwe modellen streeft Kia naar een aandeel van 6,6% op de wereldwijde EV-markt (exclusief China). Het merk wil daarnaast ook dat tegen die tijd 25% van haar verkochte auto’s een milieuvriendelijke is. Met de verwachting dat de wereldwijde EV-markt tegen 2026 sterker zal worden, streeft Kia naar 500.000 jaarlijkse EV-verkopen en een wereldwijde verkoop van 1 miljoen milieuvriendelijke auto’s (exclusief China).

Kia gaat zich naast elektrische auto’s ook vol richten op mobiliteitsdiensten om zo te helpen bij het oplossen van wereldwijde stedelijke problemen zoals milieuvervuiling. Het bedrijf streeft ook naar een toonaangevende concurrentiepositie in de snel groeiende markt van PBV’s (Purpose Built Vehicles).

Bron: Kiapress

 

HomeAutoVermeulen | KiaNieuwsKia introduceert ‘Plan S’